ZMAGA!

TOYOTA ФИНАНС

V zadnji etapi relija Dakar 2019, ki se je končala v bližini Pisca v Peruju, je ekipa Toyota Gazoo Racing dosegla zgodovinsko zmago.

V zadnji etapi relija Dakar 2019, ki se je končala v bližini Pisca v Peruju, je ekipa Toyota Gazoo Racing dosegla zgodovinsko zmago. Voznik Nasser Al Attiyah in navigator Mathieu Baumel sta namreč s posebno različico Toyote Hiluxa, ki je narejen v Južni Afriki, dosegla prvo zmago za Toyoto na tem legendarnem reliju.


Katarski voznik Nasser Al Attiyah je svojemu francoskemu navigatorju Mathieu Baumelu, ki je prav 17. januarja dopolnil 43 let, poklonil najboljše možno rojstnodnevno darilo. Ko sta prispela do zadnje časovne kontrole, sta se jima pridružila še ekipna kolega Giniel de Villiers in Dirk von Zitzewitz in skupaj so ustvarili zmagovito formacijo. Oba Toyotina Hiluxa sta večino zadnje etape prevozila skupaj, saj sta De Villiers in Von Zitzewitz čakala skoraj 55 minut, da sta njuna kolega, ki sta držala skupno vodstvo, začela zadnjo etapo.


Vodjo ekipe Glyna Halla so po zgodovinskem uspehu povsem prevzela čustva. Potreboval je kar nekaj časa, da se je zbral in mu je uspelo povedati nekaj besed. »Res dolgo smo čakali na to zmago,« je dejal, medtem ko je z vseh strani prejemal čestitke.


Zmagoviti voznik je bil precej bolj zgovoren: »Izjemno srečni smo, da smo končno dosegli to zmago. Ne samo zaradi nas, temveč tudi zaradi celotne ekipe Toyota Gazoo Racing in znamke Toyota. Vsi smo res dolgo delali za to zmago in gradili ta uspeh. Hvala, ker ste mi omogočili, da vozim ta avtomobil.«


Ekipa Toyota Gazoo Racing SA je imela na letošnjem reliju Dakar vodstvo v svojih rokah od prve do zadnje etape. Najprej je vodil tandem Al Attiyah/Baumel, v drugi etapi sta vodstvo prevzela De Villiers in Von Zitzewitz. V tretji etapi pa spet katarsko-francoska naveza. In potem vodilnega položaja kljub nekaterim izjemno težavnim etapam nista izpustila do konca.


»Ko smo izvedeli, da se bo celotni reli odvijal samo v Peruju, smo bili kar nekoliko skeptični. A organizatorji so nam ves čas zagotavljali, da si bomo letošnji reli zapomnili po najtežjih etapah, odkar je reli na sporedu v Južni Ameriki,« je razlagal Hall.


Zmaga Al Attiyaha in Baumela na Dakarju 2019 hkrati pomeni tudi, da je ekipa Toyota Gazoo Racing slavila na dveh najtežjih preizkušnjah avtomoto športa, saj so zmagali tudi na legendarni dirki 24 ur Le Mansa.


»Zmagati na Dakarju nikoli ni lahko. Ne nazadnje to vsako leto poskuša kar precej dirkačev. In letošnja dirka ni bila nobena izjema. To je bil pravi vrtiljak čustev,« je še razlagal Hall.


Prva resna preizkušnja se je zgodila v tretji etapi, ko sta De Villiers in Von Zitzewitz zadela v skalo, ki se je skrivala v pesku. V tistem trenutku sta se zmagovalca iz leta 2009 spremenila v pomočnika. Podobna usoda je že naslednji dan doletela tudi nizozemskega voznika Bernharda Ten Brinkeja in njegovega francoskega navigatorja Xavierja Panserija.


»Zelo pomirjajoče je bilo, da smo imeli za Nasserja ves čas na voljo dovolj vode. A kljub temu mi je bilo ljubše, da sta se držala zamišljene taktike in se bolj borila za skupno zmago kot za zmage na posamičnih etapah,« je razlagal Hall.


Žal sta Ten Brinke in Panseri zaradi odpovedi menjalnika predčasno odstopila v osmi etapi. To je pomenilo, da sta De Villiers in Von Zitzewitz postala edina pomočnika za Al Attiyaha in Baumela.


»Seveda sva želela zmagati na tej dirki. A ko so se sanje razblinile, sva z veseljem pomagala Nasserju in Mathieuju. Če sama nisva mogla zmagati, ni lepšega kot pomagati ekipnemu kolegu,« je povedal De Villiers.


De Villiers se je v svoji bogati karieri že petnajstkrat udeležil relija Dakar in le enkrat končal zunaj najboljše deseterice. Tudi letos se je kljub vsem zapletom pred zadnjo etapo povzpel na osmo mesto.


»Potem pa so se organizatorji odločili, da bodo tekmovalci v zadnji etapi startali v obrnjenem vrstnem redu. Ker se je Nasserju in Mathieuju nasmihala skupna zmaga, smo se skupaj z vodstvom ekipe odločili, da ju počakava in pospremiva do cilja,« je še razložil De Villers. V sipinah sta čakala kar 55 minut. Potem pa sta oba Hiluxa sestavila formacijo, v kateri sta prišla do cilja. Žal je to De Villiera in Von Zitzewita stalo enega mesta v skupnem seštevku. A kljub temu sta bila na koncu deveta, kar pomeni, da je De Villiers ohranil tradicijo uvrščanja v najboljšo deseterico.


Zmaga v Peruju je za Toyota Gazoo Racing SA nekakšna češnja na vrhu torte. »To je uvrstitev, ki smo si jo tako zelo želeli. Občutek ob tem uspehu je neverjeten,« je dodal Hall, potem ko se je prah Dakarja 2019 nekoliko polegel.