TOYOTA ФИНАНС

Toyota Mirai je postavila svetovni rekord v številu prevoženih kilometrov z enim rezervoarjem vodika.


• Nova Toyota Mirai je z enim rezervoarjem vodika prevozila več kot 1000 km in izboljšala svetovni rekord.
• Po rekordnem dosežku so rezervoar ponovno napolnili v petih minutah in Mirai je bil spet pripravljen na vožnjo.
• Ta rekord je dokaz, da je tehnologija vodikovih gorivnih celic zelo primerna za brezemisijsko vožnjo na dolge razdalje.

Potovanje se je začelo 26. maja 2021 ob 05:43 zjutraj na vodikovi polnilni postaji HYSETCO v Orlyu na obrobju Pariza. Končalo se je po 1003 prevoženih kilometrih.

Vseh 1003 kilometrov je bilo prevoženih po javnih cestah južno od Pariza ter po cestah slikovitih francoskih pokrajin ob dolini reke Loire, ki slovi po številnih renesančnih gradovih. Meritve razdalje in porabe so opravili neodvisni strokovnjaki.

Za pogon ob rekordnem dosežku je bil uporabljen takoimenovani zeleni vodik. Povprečna poraba je znašala 0.55 kilograma na 100 kilometrov. Mirai je sicer opremljen z rezervoarjem s kapaciteto 5,6 kilograma vodika.

Novi Mirai je prikazal svojo energetsko učinkovitost in lahkotnost vožnje.

Novi Mirai je že druga generacija prvega serijskega avtomobila na vodikove gorivne celice, ki ga je izdelala Toyota. V primerjavi s prvo generacijo je že bolj zmogljiv in energetsko učinkovit, hkrati pa ga odlikuje tudi elegantno-dinamična oblika. Poleg tega se ponaša s še bolj učinkovitim sistemom vodikovih gorivnih celic, ki skupaj z večjim rezervoarjem vodika in boljšo aerodinamiko v običajnih voznih razmerah omogočata doseg okoli 650 kilometrov, čas polnjenja rezervoarja pa znaša manj kot pet minut. Za rekordni dosežek 1003 prevoženih kilometrov je bil uporabljen način vožnje Eco, vozniki pa so vozili s povsem običajno tehniko vožnje, ki je tudi sicer običajna v vsakdanjem prometu.

Toyota Mirai in vodik predstavljata osrčje filozofije Beyond Zero.

Beyond Zero je nova filozofija, ki poudarja, da ničelne stopnje emisij niso končni cilj korporacije Toyota.

Gre za korak na elektrifikacijski poti znamke Toyota, s katerimi skuša preseči številne ovire in hkrati ustvariti boljšo prihodnost za vse: onkraj emisij, omejitev, prepovedi, pričakovanj in ovir. In Mirai na najboljši možen način demonstrira vidik onkraj emisij, saj poudarja vse prednosti brezemisijske električne mobilnosti, ki hkrati temelji na varnosti, udobju, povečanem dosegu in enostavnem polnjenju.

Na drugi strani vodik predstavlja kredibilen, dostopen in varen vir energije. Je enostaven za prevoz in hranjenje ter ima velik potencial, da postane gorivo prihodnosti in pomaga pri ustvarjanju boljše družbe. Vodik omogoča brezemisijsko mobilnost. In to ne le v cestnem, temveč tudi v ladijskem, železniškem in letalskem prometu. Poleg tega lahko generira energijo za industrijo in gospodinjstva. V tem oziru Toyota spodbuja in podpira številne pobude, ki pomagajo pri širjenju glasu o prednostih vodika kot energenta prihodnosti. Toyota sodeluje pri razvoju električnih generatorjev (EODev), plovil (Hynova), taksijev in avtobusov (Hype in RATP), tovornjakov (Hino), vodikovega mesta prihodnosti (Woven City) in številnih drugih načinov uporabe.

Rekord so dosegli štirje vozniki.

Med štirimi vozniki, ki so dosegli svetovni rekord, je bil tudi Victorien Erussard, ustanovitelj in vodja podjetja Energy Observer, ki partnersko sodeluje z znamko Toyota pri razvoju plovil na vodikove gorivne celice. Istoimenski čoln Energy Observer je namreč prvi čoln, ki je opremljen s sistemom vodikovih gorivnih celic znamke Toyota. Ta čoln služi kot komunikacijsko in laboratorijsko orodje pri prehodu na nove vire energije. Energy Observer se je v razmeroma kratkem času razvil v podjetje, ki se učinkovito sooča z novimi izzivi, odkriva nova obzorja in vseskozi preseneča s svojimi inovacijami. Pred kratkim so v bližini Pariza predstavili tudi povsem novo vzorčno vas, ki je v celoti posvečena obnovljivim virom energije in vodiku.

Med rekordno vožnjo z novim Miraijem je bil Eifflov stolp v Parizu prvič osvetljen s pomočjo vodikovega generatorja GEH2®, ki so ga razvili pri start up podjetju EODev, pri katerem ima tudi Toyota svoj lastniški delež.

Poleg Erussarda so k rekordnem dosežku z novim Miraijem svoje deleže prispevali tudi James Olden, inženir pri Toyota Motor Europe, Maxime le Hir, produktni vodja v projektu Mrai, in Marie Gadd, predstavnica za stike z javnostmi pri Toyota France.

IZJAVE

Frank Marotte, direktorf Toyota France

“Z novim Miraijem smo se soočili z neverjetnim izzivom. Ta dosežek je tudi eden izmed izrazov filozofije Start Your Impossible. Je dokaz, da so meje le navidezne čtre, ki jih z voljo, predanostjo in znanjem lahko brez težav presežemo. Rad bi se zahvalil ekipam Toyota France in Toyota Europe pa tudi Victorienu Eryssardu iz podjetja Energy Observer. Z vsemi temi deležniki nas družijo iste vrednote in vizije, zato smo se tako uspešno združili v okolju prijaznem partnerstvu. Vseskozi pa smo imeli v mislih vizijo Beyond Zero, s katero se Toyota podaja v prihodnost.”

Victorien Erussad, ustanovitelj in idejni vodja Energy Observer

“Zelo sem zadovoljen, da sem lahko sodeloval pri izzivu 1000 prevoženih kilometrov z novim Miraijem. Toyota je bila vedno na čelu razvoja vodikovih sistemov in tehnologij in naše sodelovanje je iz leta v leto močnejše. Kot nekdanji jadralec se vedno znova veselim novih izzivov. Zahvaliti bi se želel tudi Frank Marottein njegovi ekipi, ki so me povabili na to brezemisijsko izkušnjo. Dokazali smo, da nič ni nemogoče in da je vodikova mobilnost že danes spoštovanja vredno dejstvo.”

Dejstva in številke:

Število prevoženih kilometrov z enim polnjenjem vodikovega rezervoarja: 1003 km

Povprečna poraba vodika: 0.55 kg/100km

Preostanek dosega (prikaz na informacijskem sistemu vozila): 9 km