TOYOTA ФИНАНС

GR YARIS: avtomobil, ki izvira iz reli serije WRC.


• Cestna različica avtomobila znamke Toyota, ki zmaguje na najbolj zahtevnih relijih.
• Lahka in toga zasnova izvira iz tekmovalnega sveta WRC.
• Povsem novi 1,6-litrski tricilindrski motor s turbo polnilnikom in štirikolesnim pogonom GR-FOUR.


Leta 2015 so pri korporaciji Toyota napovedali, da se po dolgoletni odsotnosti spet vračajo v reli serijo WRC. Del tega načrta je bila tudi zasnova posebnega avtomobila, za katerega so navdih našli prav v svetu relija. S tehničnim znanjem in izkušnjami s tekmovanj najvišje ravni so načrtovali izdelati cestni avtomobil, ki bi bil primeren tudi za tekmovanja.

Povsem športni avtomobil, ki bi ga korporacija Toyota izdelala po 20 letih, je bil tudi nekakšna osebna ambicija predsednika družbe Akia Tojode. Zato je bil še toliko bolj zadovoljen, ko je leta 2018 Toyota osvojila konstruktorski naslov v reli seriji WRC. To je bil po Tojodinem prepričanju ključni trenutek na poti do globalnega priznanja znamke Toyota kot pravega avtomobilskega proizvajalca.

Ta avtomobil je GR Yaris. Zasnovan je povsem na novo in ustvarjen za zmage na najvišji ravni. To je drugi avtomobil GR znamke Toyota in hkrati dostojni sopotnik GR Supre, ki je bila predstavljena leta 2018.



Pri ustvarjanju novega avtomobila so se inženirji spopadli s številnimi izzivi, ki so jih uspešno premagali z bogatim znanjem in dolgoletnimi izkušnjami. Razvojniki so tesno sodelovali tudi s strokovnjaki ekipe Tommi Mäkinen Racing. Poleg tega so pri razvoju avtomobila sodelovali tudi profesionalni reli vozniki in člani ekipe TOYOTA GAZOO Racing. Vozilo je kot Toyota Master Driver preizkusil tudi Akio Tojoda, predsednik Toyote Motor Corporation, ki je tudi sam že vrsto let navdušen avtomobilski dirkač.

GR Yaris je narejen na podlagi platforme GA-B, na kateri temelji tudi standardna različica novega Yarisa. Zadnji del pa je povzet iz platforme GA-C, ki je osnova modelov Corolla in C-HR. Za znižanje teže so uporabljeni aluminijasti paneli in kompoziti iz ogljikovih vlaken, in sicer pri strehi in karoseriji, pa tudi številni lahki sestavni deli, ki pripomorejo k nizki teži avtomobila.

Čeprav je avtomobil zasnovan na podlagi standardne različice Yarisa, ga odlikuje še dodatno izboljšana aerodinamika. V nasprotju s standardno različico ima GR Yaris le tri vrata, poleg tega pa tudi nižjo strešno linijo. To omogoča usmerjanje zračnega toka proti velikemu zadnjemu spojlerju, kar ustvarja še večji pritisk k podlagi.



Avtomobil poganja novi 1,6-litrski tricilindrski bencinski motor s turbopolnilnikom. To je najmočnejši, najmanjši in najlažji 1,6-litrski turbo motor na svetu. Agregat proizvaja 261 konjskih moči in ustvarja 360 Nm navora. Od 0 do 100 km/h pospeši v 5,5 sekunde, njegova najvišja hitrost pa je elektronsko omejena na 230 km/h. Seveda vozilo ustreza vsem tehničnim standardom WRC2. Teža vozila znaša 1280 kg. Poleg tega se vozilo ponaša z odličnim razmerjem med močjo in težo, ki znaša 4,9 kg na 1 konjsko moč.

Moč motorja se prenaša prek novega elektronsko nadzorovanega štirikolesnega pogona GR-FOUR. Na voljo pa so trije različni načini vožnje (Norma, Track in Sport), ki se z različnimi nastavitvami navora in razmerja med sprednjimi in zadnjimi kolesi prilagajajo trenutnim voznim razmeram.

OBLIKA IN OPREMA

• Ustreza zahtevam mednarodnih reli tekmovanj.
• Edini sestavni deli, ki si jih deli s standardno različico Yarisa, so sprednje in zadnje luči, vzvratna ogledala in antena.
• Aerodinamiko povečujeta trivratna zasnova in nizka strešna linija.
• Kokpit je prilagojen športni vožnji.


Oblika zunanjosti


GR Yaris je zasnovan za preizkušanje zmogljivosti v ekstremnih razmerah. Pri razvoju je sodelovala tudi ekipa Tommi Mäkinen Racing, ki je tudi sicer partner ekipe TOYOTA GAZOO Racing. Dirkaška različica je sicer nastala na podlagi standardnega kombilimuzinskega modela. A obe različici imata le malo skupnih sestavnih delov – sprednje in zadnje luči, vzvratna ogledala in anteno. Vse drugo je zasnovano posebej za dirkaški model, pri katerem so inženirji zasledovali cilj dosega čim boljše aerodinamike, pritiska k tlem, zmogljivosti in stabilnosti.



Dolžina avtomobila znaša 3995 mm, kar je 55 mm več od standardnega Yarisa. Medosna razdalja ostaja nespremenjena in je 2560 mm. Na novo zasnovana sprednji in zadnji del ponujata nekoliko večja previsa, ki sta se povečala za 40 oziroma 15 mm. Avtomobil je širok 1805 mm (+60 mm), njegova višina pa znaša 1455 mm (–45 mm).

Največjo spremembo predstavlja trivratna zasnova namesto petvratne. GR Yaris je edini model iz družine Yaris, ki je na voljo s tremi vrati in tako ustreza standardom reli serije WRC. Ob tem velja omeniti, da so na vrata dodani nekateri elementi, ki izboljšujejo aerodinamiko.

Za povečanje aerodinamike in pritiska k tlem so inženirji znižali streho, ki je na najnižji točki od standardne različice nižja za 95 mm. Na novo zasnovan profil avtomobila pripomore k boljšemu zračnemu toku, ki je usmerjen v velik zadnji spojler, kar še dodatno povečuje pritisk navzdol. Zasnova sprednjega dela avtomobila pa zračni tok usmerja od sprednjih koles proti obema stranema.

Sprednji del avtomobila s svojo funkcionalno matrično zasnovo, ki je značilna za modele GR, razkriva svoj tekmovalni značaj. Hlajenje omogoča večji zračnik, ki ponuja široko mrežo s panjastim vzorcem. Spojler je zasnovan za povečevanje pritiska navzdol, srednji del pa nadzoruje zračni tok pod avtomobilom. Meglenke LED so nameščene povsem na rob odbijača. Diskretne oznake GR krasijo sprednji zračnik motorja, sprednja krilca in zadnja vrata. Na zadnjem delu avtomobila pa dominirajo markantne luči LED.

Avtomobil odlikuje tudi široka in nizka zasnova, kar povečuje tudi mogočnost njegove podobe. Zadnja krilca omogočajo tekoči zračni tok in zmanjšujejo zračni upor. Dodatno aerodinamično zmogljivost izboljšuje posebej zasnovan zadnji difuzor, ki je vgrajen v odbijač. Precejšnja pozornost je bila posvečena tudi aerodinamiki podvozja, spodnji zaščiti motorja in kolotekov. GR Yaris je na voljo v štirih barvah, ki simbolizirajo tekmovalne barve ekipe TOYOTA GAZOO Racing: bela Super je standardna barva, opcijsko pa so na voljo še biserno bela, rdeča Emotional in črna Precious.



Notranjost

Notranjost GR Yarisa je zasnovana tako, da čim bolj pripomore k izkoristku zmogljivosti avtomobila. Osrednji števec je podoben tistemu iz standardnega Yarisa, le da prikazije še nekaj dodatnih funkcij. Na 4,2-palčnem zaslonu TFT je dodan indikator štirikolesnega pogona, ki prikazuje razporeditev navora v sistemu GR-FOUR, poleg tega pa prikazuje tudi pritisk turbopolnilnika. Analogni števec je bele barve, prikazovalni kazalec pa je rdeč, kar izboljšuje vidljivost in preglednost.

Prestavna ročica ima razmeroma visok položaj in je nameščena na osrednji konzoli. Od različice v standardnem Yarisu je višja za 50 mm, kar jo nekoliko približa volanskemu obroču. To omogoča lahko in hitro prestavljanje. GR Yaris je opremljen z mehansko ročno zavoro, ki jo voznik med relijem lahko uporablja pri izpeljavi ostrih ovinkov. Tik pred prestavno ročico je nameščen gumb za izbiranje načina pogona GR FOUR, ki omogoča tri različne nastavitve: Normal, Sport in Track.

V notranjosti prevladuje črna barva, dekorativni elementi pa so zasnovani v izvedbi Smoke Silver. Prostornina prtljažnega prostora znaša 174 litrov. Zadnje sedeže je mogoče zložiti, kar ustvari dovolj prostora za prevoz štirih velikih pnevmatik ali celo kolesa. V prostoru, ki je sicer namenjen rezervnemu kolesu, je spravljen pribor za polnjenje pnevmatik.

Nizka teža kot prednost

• Zmanjšanje teže je ključnega pomena za izboljšanje voznih lastnosti vozila.
• Številni sestavni deli so izdelani iz lahkih materialov. Streha je izdelana iz kombinacije aluminija in kompozita iz ogljikovih vlaken.
• Avtomobil se ponaša z izjemnim razmerjem med težo in močjo, ki znaša 4,9 kg na 1 konjsko moč.



Inženirji so pri snovanju GR Yarisa ves čas mislili na nizko težo avtomobila, s katero bi še povečali njegov zmogljivostni potencial. Hkrati so se zavedali, da morajo ohraniti največjo stopnjo trdnosti in varnosti avtomobila. To načelo so sistematično upoštevali in v vseh ključnih delih avtomobila uporabljali lahke kovine in materiale. Tako teža vozila znaša 1280 kg. Poleg tega so dosegli izjemno razmerje med težo in močjo, ki znaša 4,9 kg na 1 konjsko moč.

Karoserija

GR Yaris je prvi model znamke Toyota, pri katerem je streha izdelana iz posebnega karbonskega materiala C-SMC, ki samo na delu strehe prihrani 3,5 kg teže, hkrati pa pripomore k znižanju težišča avtomobila.
Pokrov motorja, vrata prtljažnika in oboja stranska vrata so izdelani iz aluminija, kar skupno težo zmanjša še za dodatnih 24 kg. Sicer je karoserija sestavljena iz približno 10 odstotkov aluminija, zaradi česar je za 38 kg lažja od prejšnje različice. Stranska krilca so izdelana iz tankega in lahkega jekla, ki na kritičnih točkah varno absorbira vibracije in morebitne udarce.

Visoka vrata brez okvirjev

Vrata trivratnega GR Yarisa so med tistimi elementi, ki jih ni mogoče spremeniti ali zamenjati za potrebe tekmovanj na reli seriji WRC. Izdelana so iz lahkega aluminija, zasnovana so nekoliko višje in nimajo okvirja za stranska stekla. Takšna zasnova omogoča, da se lahko stekla bolj tesno prilegajo karoseriji. To omogoča boljše tesnjenje pri večji hitrosti in zmanjšuje potrebo po okrepitvi vrat.



Vrata prtljažnika in zadnji odbijač

Tudi vrat prtljažnika ni mogoče spremeniti ali modificirati. Zasnovana so bila posebej za zagotavljanje nizke linije GR Yarisa. Zunanji in notranji paneli so izdelani iz aluminija, kar pripomore k zmanjševanju skupne teže avtomobila.

Zadnji odbijač je iz posebnega materiala TSOP (Toyota Super Olefin Polymer), ki omogoča tanjšo konstrukcijo in je za 38 odstotkov lažji. TSOP je tudi prijazen do okolja in preprosto razgradljiv material.

GR Yaris s paketom opreme Circuit vsebuje tudi posebna platišča iz lahke litine, ki tudi pripomorejo k zmanjševanju skupne teže avtomobila.

POGONSKI SKLOP
• Povsem novi 1,6-litrski tricilindrski motor s turbo polnilnikom zmore 261 konjskih moči (192 kW) in 360 Nm navora.
• 1,6-litrski motor je najmočnejši in najmanjši tovrstni agregat s turbo polnilnikom.
• Od 0 do 100 km/h pospeši v 5,5 sekunde.
• Največja hitrost je elektronsko omejena na 230 km/h.
• Uporabljene so bile številne tehnologije iz dirkaškega sveta.
• 6-stopenjski ročni menjalnik omogoča športno-dirkaški način vožnje.


Ena temeljnih zahtev pri snovanju pogonskega sklopa za novi GR Yaris je zagotavljanje izjemne zmogljivosti, eksplozivnega pospeška in občutka neustavljive moči. Vse to omogoča novi 3-cilindrski motor, ki je primeren za vsakodnevno vožnjo in tudi dirke na najbolj zahtevnih tekmovanjih.



Motor s prostornino 1618 cm3 in 12 ventili ustreza vsem zahtevam reli serije WRC 2 (prej R5). Da so vodilni možje serije WRC dovolili uporabo 3-cilindrskega motorja, je bilo potrebnih kar nekaj pogajanj z inženirji znamke Toyota. »Za tak motor smo se odločili zato, ker nam omogoča bolj kompaktne dimenzije in precej nižjo težo. Poleg tega lažje vzdržuje moč,« je razložil Acunori Kumagaja, vodja razvoja motorja za novi GR Yaris. To je sploh najbolj zmogljivi 3-cilindrski motor, ki je trenutno v proizvodnji, hkrati pa je dimenzijsko najmanjši in najlažji 1,6-litrski turbo agregat.

Pri 6500 obratih zmore največjo moč 261 konjskih moči, največji navor 360 Nm pa doseže med 3000 in 4000 vrtljaji. To so zmogljivosti, ki jih sicer dosegajo 2,0-litrski turbo motorji. Po teži (1280 kg) je GR Yaris primerljiv z avtomobili segmenta B, po zmogljivostih pa z avtomobili segmenta C. Od 0 do 100 km/h pospeši v 5,5 sekunde, največja hitrost pa je elektronsko omejena na 230 km/h.

S svojo nizko težo ima GR Yaris tudi izjemno razmerje med močjo in težo. Ta znaša 4,9 kg na 1 konjsko moč. V primerjavi s standardno različico novega Yarisa je GR Yaris za 12 odstotkov lažji. To so dosegli predvsem z uporabo številnih sestavnih delov iz aluminija, ogljikovih vlaken in drugih lahkih materialov. Motor je za 21 mm pomaknjen nazaj, kar pripomore k boljši razporeditvi teže, ki se kaže v boljši stabilnosti, dinamiki in nižjem težišču.

Razvojna ekipa je tesno sodelovala s strokovnjaki ekipe TOYOTA GAZOO Racing, s katerimi so maksimizirali potencial motorja, poleg tega pa so uporabili številne tehnologije iz dirkaškega sveta, s katerimi so zagotovili izjemne zmogljivosti. To vključuje zmogljivejši dirkaški turbopolnilnik, izpušne cevi in kolektorje z večjim premerom in zmogljivejšo oljno črpalko za notranje hlajenje batov.

Izdelava

Motor poleg zmogljivosti odlikujejo tudi nizka teža, izjemen izkoristek, odlične vozne lastnosti, izboljšano hlajenje in majhna poraba goriva. Za zagotavljanje majhne porabe goriva je površina batov izdelana iz posebnega materiala, ki omogoča boljše drsenje.

Čeprav gre za športni motor, je pri njem uporabljenih precej sestavnih delov in tehnologij, ki jih omogoča nova platforma TNGA.



Turbopolnilnik

Turbopolnilnik je integriran v izpušni kolektor, kar zmanjšuje težo, medtem ko se nadzor nad obvodnimi plini uporablja za izboljšanje učinkovitosti ogrevanja katalizatorja. Nadzor pretoka zraka je izboljšan, zato je učinkovitost prisilnega polnjenja boljša tudi pri nižjih vrtljajih motorja. Turbina je odlično odzivna v vseh režimih delovanja in zagotavlja optimalno hitrost zračnega toka. Velik hladilnik vstopnega zraka s prečnim pretokom zmanjšuje izgubo tlaka in pomaga pri maksimalnem izkoristku turbopolnilnika, kar zagotavlja visoko odzivnost in moč.

Podmazovanje in hlajenje

Vodno hlajeni oljni hladilnik je izdelan iz aluminija, s čimer prihrani težo in omogoča visoko učinkovitost izmenjave toplote. Enota je nameščena pred glavnim oljnim filtrom, kar zmanjšuje tveganje poškodb ležajev.

Za prilagoditev velike izhodne moči hladilni sistem motorja uporablja vodno črpalko velike zmogljivosti s pogonom na jermen. Hladilnik olja je nameščen v izpustu vodne črpalke, kar izboljša njegovo hlajenje in učinkovitost.

Sistem vbrizga

Visokotlačni (22MPa) sistem neposrednega vbrizga goriva D4-S deluje s povišanim tlakom, da doseže natančnejšo razpršitev. Pretok zraka v izgorevalni komori z visokim padcem poveča disperzijo vbrizganega goriva za izboljšanje zmogljivosti motorja. Oblika pršila s šestimi luknjami preprečuje motnje v ventilih, s čimer doseže nižje emisije, in je optimizirana za natančen nadzor.

Vbrizg poteka prek injektorjev z 10 luknjami z dolgimi šobami. Pretok vstopnega priključka je optimiziran za zmanjšanje oprijema goriva na stene, kar pripomore k učinkovitosti porabe goriva in emisij. Optimizacija gibljivih delov zagotavlja odlične zmogljivosti pri visokih temperaturah, kar spet zmanjšuje porabo goriva in emisije.

Novi sesalni sistem

Novi sesalni sistem je primeren za visoko moč motorja in ustvarjanje športnega zvoka. Ker je baterija v prtljažniku, je prostor za velik zračni filter, ki pomaga zmanjšati izgubo tlaka. Enota ima 10,8 litra prostornine in vsebuje fina vlakna, ki absorbirajo zvok. Filter uporablja novo zgradbo iz mešanice papirja in drobnih vlaken, ki je bolj učinkovita pri zbiranju prahu in zmanjšanju tlačnih izgub. Ločilna konstrukcija pa preprečuje vstop vode ali snega v sistem.

Sistem Stop-start

Motor je opremljen s sistemom Stop-start, ki samodejno ustavi motor, ko se vozilo ustavi in je menjalnik v nevtralnem položaju. Ponovni zagon je gladek in samodejen, kadar voznik pritisne na stopalko sklopke. Sistem zmanjšuje porabo goriva in emisije.

Namestitev motorja

Motor je nameščen na način, ki zmanjšuje hrup in vibracije. Desni nosilec je hidravličen, kar omogoča udobnejšo vožnjo in zmanjšuje tresljaje v prostem teku. Posebni gumijasti deli so optimizirani za absorbiranje hrupa in vibracij. Navorni palici sta izdelani iz aluminija, kar zmanjšuje težo.

Zvok motorja

Športni zvok je eden ključnih elementov vozniške izkušnje GR. V GR Yarisu je zvok usmerjen skozi ojačevalnik zvočnega sistema, kar izboljšuje kakovost zvoka motorja. Sistem Active Noise Control uporablja mikrofon za zaznavanje šuma. Računalnik preračunava jakost zvoka in ga oddaja v zvočnikih avtomobila.



Novi štirikolesni pogon GR-four

• Prvi povsem novi sistem štirikolesnega pogona znamke Toyota v zadnjih 20 letih.
• Elektronsko nadzorovani sistem GR-FOUR ponuja tri različne načine vožnje: Normal, Track in Sport.
• Sistem omogoča prenos moči na podlago z maksimalnim oprijemom in izjemno odzivnostjo na voznikove ukaze.


Novi sistem GR-FOUR je prvi povsem športni štirikolesni pogon, ki ga je Toyota ustvarila v zadnjih 20 letih. Zasnovan je posebej za GR Yaris in nadzira položaj vozila ter zagotavlja izjemen oprijem in vožnjo skozi ovinke ne glede na to, kakšna je podlaga.

Sistem odlikujeta lahka zasnova in nizka teža. Je precej lažji od alternativnih sistemov z dvojno sklopko ali sredinskim diferencialom.

Delovanje je elektronsko nadzorovano, s tremi načini, s katerimi lahko voznik vozilo prilagodi svojemu načinu vožnje in razmeram na cesti. Pri različnih načinih so uporabljena različna razmerja, ki omogočajo usmeritev večje pogonske sile na zadnja kolesa, tudi če na prednjih kolesih ni zdrsa.

Način Track ponuja razmerje 50:50, kar je primerno za hitro vožnjo v vseh voznih razmerah – na suhi cesti in v snegu. Način Sport ima razmerje 30:70 in avtomobilu zagotavlja lastnosti zadnjega pogona. Način Normal, ki je tudi prednastavljeni način, ima razmerje 60:40, ki je primerno za vsakodnevno uporabo.

GR Yaris Circuit Pack je dodatno opremljen s sprednjim in zadnjim mehanskim Torsnovim samozapornim diferencialom, ki preprečuje zdrsevanje in omogoča boljši oprijem pri vožnji skozi ovinke.



Šasija in karoserija zagotavljata izdatno zmogljivost.

• Točkovni zvari zagotavljajo izjemno togost karoserije.
• Vzmetenje odlikuje nizka teža.
• Posamično prednje vpetje z MacPhersonovimi vodili in posamično zadnje vpetje z dvojnimi prečnimi vodili.
• Visoko zmogljiv zavorni sistem.
• Volan je prilagojen za hitro odzivnost, kontrolo in linearni povratni učinek.

Togost karoserije


Togost karoserije je ena najpomembnejših lastnosti novega GR Yarisa in je ključnega pomena za vodljivost in stabilnost vozila. To so dosegli z uporabo velikega števila zvarov. Skupno jih je kar 4175 oziroma 259 več kot v standardni različici modela Yaris. Poleg tega so uporabili tudi strukturno lepilo, ki povečuje togost spojev med sestavnimi deli, kar pripomore k odlični stabilnosti vozila. Skupno je uporabljenih kar 35,4 m lepila oziroma 14,6 m več kot pri standardnem Yarisu. Za boljšo razporeditev teže je baterija nameščena pod pokrovom prtljažnega prosotra.

Vzmetenje

Posamično prednje vpetje z MacPhersonovimi vodili zagotavlja nizko težo in tudi izjemno togost, ki skupaj maksimizirata oprijem pnevmatik. Vzmetenje odlično prenaša moč motorja na podlago in v vseh voznih razmerah zagotavlja odličen oprijem, kar voznika navdaja z izdatno samozavestjo. Za dosego splošne togosti so bili razviti posebni ležaji za pesta in puše sprednjega vpetja.

Geometrija in nastavitve vzmetenja so zasnovane tako, da maksimizirajo oprijem. Zadnje vzmetenje je povzeto iz platforme GA-C, ki omogoča visoko stopnjo agilnosti in stabilnosti. Celoten sistem pa omogoča, da se zadnja kolesa trdno oprijemajo podlage.

Platišča in pnevmatike

GR Yaris je opremljen z 18-palčnimi platišči, ki so izdelana iz lahke zlitine, oblika njihovih krakov pa simbolizira japonski meč. Na njih so nameščene pnevmatike Dunlop SP Sport MAXX 050 v dimenziji 225/40R18.
GR Yaris s paketom opreme Circuit je opremljen s še lažjimi platišči BBS z 10-krako zasnovo. Na njih so nameščene pnevmatike Michelin Pilot 4S. Za zagotavljanje maksimalnega izkoristka pnevmatik je GR Yaris s paketom opreme Circuit opremljen tudi s tršimi blažilniki in nekoliko drugačnimi nastavitvami krmilnega sistema.



Zavore

Na GR Yaris so nameščene zavore, ki so podobno velike kot na GR Supri. Pravzaprav so sprednji diski celo nekoliko večji.
Spredaj so nameščeni hlajeni diski premera 356 mm z lahkimi aluminijastimi čeljustmi. Zadaj pa so nameščeni hlajeni diski premera 297 mm z aluminijastimi čeljustmi. Na GR Yarisu Circuit Pack so spredaj nameščene rdeče čeljusti z zaščitnim znakom GR.
Spredaj in zadaj so uporabljene zavorne ploščice z odličnim oprijemom, ki so sicer nameščene na težjih vozilih segmenta C. Odporne so proti visokim temperaturam in so primerne za vožnjo na dirkališčih.

Poleg tega je zasnovana posebna stopalka, ki ima krajšo pot, kar omogoča bolj linearen občutek pri zaviranju, omogoča pa tudi rahlo razliko med mestnim in športnim načinom vožnje.

Sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah

GR Yaris je opremljen s sistemom za nadzor tlaka v pnevmatikah TPWS, ki nenehno nadzira vsa štiri kolesa in voznika opozori, če pritisk v kateri izmed pnevmatik upade. Poleg tega omogoča vozniku posebno nastavitev idealnega pritiska za določeno stezo in njegov slog vožnje.

Krmiljenje

Krmiljenje odlikujeta izjemna natančnost in linearni občutek, kar vozniku zagotavlja izrazito povezanost z vozilom in cesto. Volanski drog je iz aluminija, kar zmanjšuje težo. Voznik je ves čas deležen odličnih povratnih informacij in natančnih občutkov. Vse to zagotavlja hitro in odzivno delovanje, ki je primerno za športno vozilo. Razmerje krmilnega hoda znaša 13.6:1, za popoln obrat koles pa je potrebnega 2,36 obrata volana.

Idealen položaj za volanom

• Položaj za volanom omogoča nadzor in užitek.
• Športni sedeži ponujajo odlična oprijem in udobje.
• Posebno zasnovan športni volan in aluminijaste stopalke.


Pravilen položaj za volanom je eden najpomembnejših elementov vozniške izkušnje v novem GR Yarisu, saj vozniku zagotavlja povezavo z avtomobilom in cesto. Poleg tega lahko prav zaradi položaja za volanom bolje občuti delovanje šasije, vzmetenja, volana in zmogljivosti avtomobila.

Zasnova sedežev

Sprednji športni sedeži zagotavljajo odličen oprijem in stabilnost tudi pri izrazito športni vožnji. Izdelani so iz lahkega in togega okvirja. Tanko oblazinjenje zmanjšuje pritisk na območju medenice, oblazinjenje na hrbtišču je tudi tanjše, kar povečuje oporo. Za lažji dostop na zadnje sedeže so sprednji zasnovani z nekoliko večjim kotom poklopa. Zadnji sedeži so zložljivi v razmerju 60:40.

Volanski obroč

Trikraki volanski obroč je oblečen v usnje, kar zagotavlja odličen oprijem. Poleg tega je ergonomsko oblikovan, da ga voznikova dlan lahko učinkovito objame. Tudi namestitev in kot volanskega obroča občutno pripomoreta k voznikovemu položaju. Volan je zasnovan s tankimi kraki, spodnji je izdelan v izvedbi Smoke Silver in okrašen z zaščitnim znakom GR.

Športni pedali

Velikost, oblika in položaj pedalov omogočajo športni način vožnje. Izdelani so iz aluminija in v širino merijo 45 mm. Kot in položaj stopalk sta natančno preračunana in upoštevata položaj voznikovih kolkov. Voznik lahko upravlja vozilo samo s premikanjem gležnjev, pri čemer lahko peto ohranja na svojem mestu. Pedal sklopke je nekoliko trši, kar ponuja bolj športen občutek pri vožnji.

Različice in paketi opreme

• GR Yaris je na voljo v dveh različicah.
• Standardna oprema vključuje šririkolesni pogon GR-FOUR, 18-palčna platišča, luči LED, oblazinjenje sedežev ultrasuede, dvoobmočno klimatsko napravo, multimedijski sistem s povezavami za pametne telefone in 8-palčni osrednji zaslon.
• Kupci lahko izbirajo med dvema paketoma opreme.
• GR Yaris s paketom opreme Circuit ponuja 18-palčna platišča s pnevmatikami Michelin Pilot 4S, posebej nastavljeno vzmetenje, sprednji in zadnji protizdrsni diferencialom in rdeče zavorne čeljusti.
• GR Yaris s paketom opreme Convenience ponuja avdiosistem JBL, satelitsko navigacijo, parkirne senzorje, ambientalno osvetlitev in projekcijski zaslon.


GR Yaris že v standardni opremi ponuja izjemno stopnjo zmogljivosti, varnosti, udobja in multimedijske povezljivosti. A lastniki ga lahko z izbiro dveh paketov opreme še dodatno prilagodijo svojim željam in potrebam. Na voljo sta paketa opreme Conveneince in Circuit, ki še nadgrajujeta standardno opremo.

GR Yaris ponuja 18-palčna 15-kraka lita platišča s pnevmatikami Dunlop SP Sport MAXX050. Na voljo so tudi električna vzvratna ogledala s črnimi pokrovi, poleg tega pa tudi dvojne izpušne cevi, posebna antena, zadnji spojler v črni barvi, streha iz ogljikovih vlaken, zatemnjena zadnja stekla in zaščitni znaki GR. Luči LED ponujajo samodejno prilagajanje snopa, sprednje meglenke pa so tudi zasnovane v tehnologiji LED.

V kabini so sedeži oblečeni v prevleko Ultrasuede z rdečimi šivi in zaščitnim znakom GR. Tudi usnjeni volan in preproge so okrašeni z zaščitnim znakom GR. 8-palčni za dotik občutljivi zaslon predstavlja središče multimedijskega sistema, ki vključuje digitalni radio DAB, eCall, povezavi Apple CarPlay in Android Auto, priključek USB in avdiosistem s šestimi zvočniki. Na voljo so tudi dvoobmočna klimatska naprava, pametni vstop, gumb za zagon motorja, zatemnjeno notranje vzvratno ogledalo in zadnja klop, ki je zložljiva v razmerju 60:40.



Paket Convenience pa dodaja avdiosistem JBL z osmimi zvočniki, satelitsko navigacijo. ambientalno osvetlitev, projekcijski zaslon, sprednje in zadnje parkirne senzorje, sistem za zaznavanje mrtvega kota in prečnega prometa. Paket Circuit ponuja športno nastavitev vzmetenja in volana, sprednji in zadnji Torsenov samozaporni diferencial, 18-palčna platišča s pnevmatikami Michelin Pilot 4S, spodnjo zaščito motorja in rdeče zavorne čeljuisti z zaščitnim znakom GR.

Varnost in povezljivost

• Zadnja generacija varnostnega sistema Toyota Safety Sense vključuje sistem za zaznavanje trka z asistenco krmiljenja, prilagodljivi tempomat in sistem za ohranjanje voznega pasu.
• Multimedijski sistem ponuja povezavi Apple CarPlay in Android Auto.
• eCall pa omogoča klic v sili v primeru nesreče.


Toyota Safety Sense

GR Yaris ima trdno in močno karoserijo, ki je zasnovana tako, da v primeru nesreče absorbira silo trka in se nadzorovano deformira. Poleg tega je kot vsak novi avtomobil znamke Toyota opremljen s sistemom Toyota Safety Sense, ki s svojimi asistenčnimi sistemi pomaga pri preprečevanju nesreč.

Sistem za zaznavanje trka podnevi in ponoči zaznava pešce, v dnevnem času pa tudi kolesarje. Poleg tega je opremljen s sistemom Intersection Turn Assistance, ki na križišču zmanjšuje možnost trka z drugim vozilom ali pešcem. Če zazna pešca, bo voznik najprej opozorjen z zvočnim signalom, po potrebi pa bo sprožil samodejno zavoro. Sistem deluje pri hitrosti med 10 in 25 km/h.

Prilagodljivi tempomat deluje pri hitrosti od 0 do 180 km/h. Hitrost prilagaja vozilu, ki vozi spredaj, tudi če se to vozilo povsem ustavi. Če postanek traja manj kot tri sekunde, bo pospešil samodejno, sicer pa mora voznik pritisniti na stopalko za plin oziroma gumb za upravljanje tempomata.

Sistem za ohranjanje voznega pasu preprečuje, da bi vozilo nenadzorovano zapustilo vozni pas, po katerem vozi. Sistem za ohranjanje položaja bere cestne oznake in si pomaga z drugimi opornimi točkami, kot so pločnik, trava, zemlja ...). Toyota Safety Sense vključuje tudi sistem za prepoznavanje prometnih znakov in samodejno prilagajanje snopa luči.



Pri paketu Convenience so vključeni tudi sistem za zaznavanje mrtvega kota ter sprednji in zadnji parkirni senzorji. GR Yaris je opremljen tudi z zadnjo parkirno kamero.

Multimedija in povezljivost

Središče multimedijskega sistema je 8-palčni zaslon, ki je občutljiv za dotik. Ob zagonu motorja sisitem voznika pozdravi s posebno grafiko v slogu ekipe GR.

Standardno sta na voljo povezavi Apple CarPlay in Android Auto, ki omogočata uporabo priljubljenih aplikacij in dostop do glasbe in telefonskih klicev. Standardni avdiosistem ponuja 6 zvočnikov, v paketu Convenience je na voljo premijski avdiosistem JBL z osmimi zvočniki in satelitsko navigacijo. Del standardne opreme sta tudi povezava Bluetooth in priključek USB.

V Evropi je GR Yaris opremljen tudi s storitvijo eCall, ki v primeru nesreče reševalcem sporoči lokacijo vozila. Na voljo je tudi gumb SOS, s katerim je mogoče poklicati pomoč. V primeru kraje je vozilo možno locirati z uporabo Toyote Smart Centra.

IZDELAVA

• GR Yaris izdelujejo v novi produkcijski enoti TOYOTA GAZOO Racing na Japonskem.
• Izjemna kakovost izdelave in nizkoserijska proizvodnja.
• Vozilo izdelujejo posebej izurjeni tehniki.


Toyota je ža na začetku razvoja novega GR Yarisa načrtovala tudi povsem novo proizvodno enoto, ki je nastala v sklopu tovarne Motomači na Japonskem. Gre za nizkoserijski proizvodni obrat, ki deluje pod okriljem ekipe TOYOTA GAZOO Racing.

Produkcijska linija je sestavljena iz več individualnih postaj, ki so povezane s samodejno vodenimi vozili namesto klasičnih transporterjev. Ta prilagodljiva ureditev omogoča natančno ročno izdelavo, ki je potrebna za fine nastavitve podvozja in druga opravila, ki zahtevajo maksimalno natančnost in čim manjša odstopanja. GR Yaris je namreč izdelan po tako visokih standardih, ki jih z velikoserijsko proizvodnjo ni mogoče doseči.



Pri izdelavi sodelujejo visokoizurjeni tehniki ekipe TOYOTA GAZOO Racing, ki jih odlikuje izjemna pozornost do najmanjšega detajla. Poleg tega skrbijo tudi za izobraževanje in šolanje delavcev v drugih proizvodnih enotah korporacije Toyota.

TOYOTA GAZOO Racing

• Ekipa, zavezana snovanju čedalje boljših avtomobilov znamke Toyota.
• Od ustanovitve leta 2015 so v več avtomobilskih razredih osvojili številne naslove svetovnih prvakov.
• GR Yaris je bil prvi model, ki je nastal pod okriljem ekipe TOYOTA GAZOO Racing.


Toyota se ponaša z več kot 60-letno dirkaško zgodovino. Njihovi avtomlobili so nastopali v številnih razredih avtomoto športa. Poleg tega je Toyota izdelala nekaj legendarnih športnih avtomobilov, med katerimi velja posebej izpostaviti modele S800, 2000GT, Celica, Supra in MR2.

Leta 2015 je bila ustanovljena ekipa TOYOTA GAZOO Racing. Poleg sodelovanja v različnih dirkaških serijah je ena izmed nalog ekipe tudi sodelovanje pri snovanju čedalje boljših avtomobilov znamke Toyota. Z drugimi besedami to pomeni, da njihovi strokovnjaki posredujejo svoje bogate izkušnje razvojnikom, ki snujejo običajne cestne avtomobile.

V tekmovalnem svetu si je ekipa TOYOTA GAZOO Racing priborila naslov svetovnega prvaka vzdržljivostne serije WEC, njihovi dirkalniki pa so tudi trikrat zapored zmagali na znameniti dirki 24 ur Le Mansa. Poleg tega so osvojili tudi posamični in konstruktorski naslov svetovnih prvakov reli serije WRC.

Leta 2018 je pod njihovim okriljem nastala nova generacija legendarnega modela GR Supra. Zdaj pa z novim GR Yarisom odpirajo novo poglavje svoje bogate zgodovine. GR Yaris ima izjemen dirkaški potencial, poleg tega pa bo zagotovo privabil tudi številne druge navdušence.

GR YARIS: s perspektive profesionalnih voznikov

• Voznika ekipe TOYOTA GAZOO Racing Kris Meeke in Jari-Matti Latvala sodelovala pri razvoju GR Yarisa.
• »To je avtomobil, ki reli izkušnjo prenaša na običajne ceste,« pravi Latvala.
• V spodnjih vrsticah je nekaj njunih profesionalnih vtisov in ugotovitev.


Jari Matti Latvala in Kris Meeke sta že v fazi testiranja prototipa tesno sodelovala pri razvoju novega GR Yarisa. Ta proces odlično kaže, kako pomembno je tehnično znanje članov ekipe TOYOTA GAZOO Racing pri nastajanju čedalje boljših cestnih avtomobilov.

Meeke je bil v sezoni 2019 član ekipe TOYOTA GAZOO Racing, ki je tekmovala v reli seriji WRC: »Avtomobil sem prvič preizkusil na zaledenelem jezeru na Finskem. Opremljen je bil s posebnimi pnevmatikami z žeblički. Že prvi vtis je bil fantastičen. Avtomobil je res izjemno odziven in odlično vodljiv. Voznika navdaja z najboljšimi občutki.«

Latvala je za ekipo vozil tri sezone po vrnitvi Toyote v tekmovani svet serije WRC. »GR Yaris je fantastičen avtomobil. Mislim, da do zdaj še ni bilo avtomobila, ki bi tako učinkovito prenesel reli občutke na običajne ceste.«



Tukaj je nekaj njunih ugotovitev:

Štirikolesni pogon GR-Four


Latvala: »Odločili smo se, da bo avtomobil ponujal tri različne načine. Način Normal ponuja razmerje 60:40. Meni je najbolj všeč način Track, ki ponuja razmerje 50:50, ustvarjeno pa je za led in makadam. Razmerje 30:70 omogoča izjemno vožnjo skozi ovinke. To je pravzaprav enak Yaris, kot ga uporabljamo na dirkah.«

Aerodinamika

Meeke: »GR Yaris ima streho, ki je za 95 mm nižja od standardne različice. To izrazito vpliva na aerodinamiko avtomobila. K temu pripomore tudi sprednji odbijač z velikim zračnikom za hlajenje motorja.«

Nizka teža

Latvala: »Streha je izdelana iz posebnega karbonskega polimera, ki je zelo lahek material. Vrata in pokrov motorja so iz aluminija. Avtomobil tehta 1280 kg in omogoča izjemne pospeške in vozne zmogljivosti. To je najboljša kombinacija – velika moč in lahek avtomobil.«

Meeke: »Lahki sestavni deli zagotavljajo izjemne občutke za volanom. Avtomobil je izjemno okreten in vodljiv.«



Motor

Meeke: »Motor je povsem nov in ponuja 261 konjskih moči in 360 Nm navora. Njegove zmogljivosti so impresivne. Poleg tega je tudi sam motor izjemno lahek. Omeniti je treba še izjemno razmerje med močjo in težo, ki znaša 4,9 kg/KM.«

Podvozje in vzmetenje

Latvala: »GR Yaris izdelujejo v tovarni Motomači, ki je ena najsodobnejših tovarn na svetu. Poleg tega tam veliko dela še vedno opravijo ročno. Vse skupaj morda traja nekoliko več časa, a za volanom občutiš to razliko. Vozilo je izjemno stabilno, vzmetenje pa togo, kar voznika navdaja z dobrimi občutki. To je avtomobil, ki ga kar razganja od zmogljivosti. V svetu relija namreč šteje vsaka najmanjša podrobnost, ki na koncu naredi razliko.«

Prestavna razmerja

Latvala: »Prestavna razmerja so bila temeljito preračunana. Pri vožnji skozi ovinke je namreč prestavno razmerje odločilnega pomena. Pri GR Yarisu se vse skupaj odlično ujema s turbo motorjem.«

Paket opreme Circuit

Latvala: »GR Yaris s paketom opreme Circuit vozniku daje občutek, da je član naše ekipe. Torsenovi diferenciali zagotavljajo izjemen prenos moči in odličen oprijem. Poleg tega omogočajo neverjeten pospešek in stabilnost, saj se vsa štiri kolesa vrtijo istočasno. Pri vožnji skozi ovinke ni podkrmiljenja in avtomobil brez težav ohranja idealno linijo. Vzmetenje je trše, kar omogoča še večjo stabilnost in agilnost avtomobila. Tudi platišča so izjemno lahka, v kombinaciji s pnevmatikami Michelin Pilot Sport 4S pa zagotavljajo izjemen občutek in oprijem. Pnevmatike so na dirkališču zelo lepljive, kar daje dober občutek pri vožnji skozi ovinke.«